Sesja Rady Gminy Węgierska Górka
Zawiadomienie
Na podstawie art.20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym /tekst jedn. Dz. U. 2001r.Nr 142 poz.1591 z późn. zm./ oraz §3 ust.1 Regulaminu Rady Gminy stanowiącego załącznik nr 2 do Statutu Gminy Węgierska Górka z dnia 27 grudnia 2012r./Dz. Urz. Woj. Śl. z 2013r poz.1774/ zwołuję sesję Rady Gminy Węgierska Górka na dzień 30 czerwca 2014r. o godz.10.oo z następującym porządkiem obrad:
- Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności jej obrad.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
- Stan placówek oświatowych na terenie Gminy.
- Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2013r.
- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy absolutorium z tytułu wykonania budżetu na 2013r.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w WPF Gminy Węgierska Górka na 2014r.
- Zmiany w budżecie Gminy.
- Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.
- Podjęcie uchwały w sprawie przekazania w 2014r. środków finansowych na Wojewódzki Fundusz Wsparcia Policji z przeznaczeniem na rekompensatę pieniężną za czas służby policjantów przekraczających normę określoną w art.33 ust 2 ustawy o Policji.
- Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych zasad ,sposobu i trybu umarzania, odraczania terminu zapłaty lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Węgierska Górka lub jej jednostkom podległym, a także określenia organów do tego uprawnionych.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie podziału Gminy Węgierska Górka na okręgi wyborcze oraz ustalenia ich granic, numerów i liczby radnych wybieranych w każdym okręgu.
- Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia herbu, flagi, banera i pieczęci Gminy Węgierska Górka.
- Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym.
- Rozpatrzenie pism i skarg ,które wpłynęły do Rady Gminy w okresie międzysesyjnym.
- Interpelacje radnych i zapytania – udzielenie odpowiedzi.
- Wolne wnioski i zapytania.
Protokół z poprzedniej sesji jest wyłożony do wglądu w biurze rady.
Wszystkie dokumenty dotyczące przebiegu sesji rady gminy w tym: pisma przychodzące i skargi są do wglądu w biurze rady gminy, ponadto wszelkich dodatkowych informacji należy zasięgać u pracowników merytorycznie odpowiedzialnych za dane zagadnienie.
Zawiadomienie niniejsze stanowi podstawę do uzyskania zwolnienia od pracy zawodowej na podstawie art.24 i 25 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym/Dz. U z 2001r. Nr 142 poz.1591 z póź. zm./
Panie Wojcie!
Czy da sie cos zrobic z codzienie parkujacymi samochodamina poboczu drogi na ulicy Grobla!
tuz przed sklepem tomi!
Pewien wlasciciel zrobil sobie na poboczu prywatny parking !
Droga waska nie ma sie gdzie zjechac na pobocze jak sie mijaja samochody a co dopiero jechac z wozkiem z dzieckiem kto moze wplynac na ta osobe!
Kilka razy widzialem tam sytlacje w ktorej kierowcy musieli gwaltownie zwalniac zeby nie zderzyc sie z samochodem z nad przeciwka bo nie ma gdzie zjechac!
Prosimy o interwencje w tej sprawie!!
A obok cmentarza na skrzyzoiwaniu ktos postaawil baner reklamowy tez on bardzo ogranicza widocznosc wjezdzajac do cieciny od strony zywca!!!!!!!!
Zainteresujemy się tematem i może na początek wystarczy rozmowa . Jeżeli nie będzie skuteczna to trzeba będzie sięgnąć po rozwiązania prawne . Baner obok cmentarza zniknie gdyż w tym miejscu zleciłem wykonanie klombu tj.nasadzeń ozdobnych krzewów i kwiatów.
Czy jest jakaś szansa na zagospodarowanie terenu znajdującego się pomiędzy mostem na Sole a boiskiem sportowym w Cięcinie. Jest tam całkiem ładny kawałek ziemi, który może być np. kolejnym terenem rekreacyjnym w Gminie (może jakiś plac zabaw dla dzieci) a dziś zarasta krzakami. Proszę pomyśleć czy nie byłaby to dobra wizytówka na samym początku naszej Gminy.
Oczywiście – zresztą bardzo dobry pomysł co więcej , wpisuje się on w ogólną strategię rozwoju powiatu polegającego na turystycznym zagospodarowaniu rzek i potoków. Taki program chcemy realizować w ramach Związku Międzygminnego przy pomocy środków unijnych. A jeżeli chodzi o Gminę na obecnym etapie bardziej skupiamy się na zagospodarowaniu centrum Cięciny.
Tak trzymac Panie wojcie
Nie sądzę, aby to wymagało wielkich pieniędzy a jeśli można by je pozyskać z środków unijnych to jeszcze lepiej. Generalnie jeżeli jest szansa na realizacje takiego pomysłu to trzymam kciuki.
PANIE WÓJCIE
MAMY ŁADNĄ GALERIĘ (CENTRUM HUTA ), WRAZ Z DŁUGO OCZEKIWANĄ „BIEDRONKĄ” , ALE DOJAZD JEST FATALNY.
UL. WYSPIAŃSKIEGO OD STRONY „DELIKATESÓW’ JEST W OPŁAKANYM STANIE.
DROGA TA WINNA BYĆ NAPRAWIONA JESZCZE PRZED ODDANIEM CENTRUM HANDLOWEGO
( opinie wielu mieszkańców oraz klientów )
BARDZO PROSZĘ W IMIENIU MIESZKAŃCÓW ORAZ TURYSTÓW O ILE TO MOŻLIWE , WYKONANIE DYWANIKA NA TEJ DRODZE JESZCZE PRZED ZIMĄ.
Z GÓRY DZIĘKUJĘ .
Droga ta nie była ujęta w planie finansowym na ten rok i tylko jakieś nadzwyczajne oszczędności mogą spowodować , że droga ta zostanie wykonana w bieżącym roku.
Oszczędności typu Gmina czy ośrodek promocji (Ci co jeżdżą białym Fiatem) koszą przydrożne rowy prywatnym ludziom tj. wzdłuż boiska znajdującego się przy ulicy Obrońców węg. Górki kończąc na forcie. Częściej to robią niż deptaki na jazie są koszone. Jak tak wójt będzie pozwalał to na pewno dywanika nie będzie przy biedronce w br. Wójt na tej stronie niejednokrotnie informował mieszkańców że przy swoich posesjach mają sami kosić… a tutaj jaki przykład podałem. Czy to kampania wyborcza ?? jeśli tak to proszę by przeszli na drugą stronę jezdni z koszeniem przy mojej działce.
Pierwszego września są organizowane wojewódzkie uroczystości związane z Bohaterską Obroną Węgierskiej Górki , przyjedzie mnóstwo znamienitych gości i nie możemy się wstydzić za władze powiatowe . Dlatego decyzja o wykoszeniu rowu przydrożnego.
Panie Wójcie zmiany w naszej Gminie ,a zwłaszcza w Węgierskiej Górce są tak znaczne iż cieszą oczy nasze oraz turystów do nas przyjeżdżających,natomiast nie można zapominać o ekologi.Takim newralgicznym miejscem są tereny rewitalizowane po Odlewni Żeliwa aż po Osiedle Wyzwolenia.Zazwyczaj wiatry wiejące z południa unoszą pyły z Odlewni żeliwa oraz z kotłowni jak i z brykieciarni Brixpol zapylając i zatruwając cały ekosystem wokół a przede wszystkim samych mieszkańców.Przydała by się jakaś interwencja, może warto by było sprawdzić jakie są stężenia tych pyłów i czy wymienione firmy mają zamontowane jakieś filtry przeciw pyłowe.Rzecz polega na tym że te problemy niejednokrotnie były już opisywane ale bez efektów.Kogo należy skarżyć za zniszczoną elewację budynków czy zniszczony lakier samochodowy czy szyby w oknach???
Zacznijmy od ronda na końcu S69 (drogi ekspresowej) kosić… tam się zaczyna Węgierska Górka. Ja zaznaczyłem że wykonywane to jest dosyć często, a mnóstwo znamienitych gości będzie dopiero za 4 dni. Czyżby Wójt się na nich przygotowywał od wiosny? Jeśli tak to dlaczego nie są popędzane prace przy chodniku który „robią” dwa tygodnie a wybrali zaledwie 20m ziemi, mowa o ulicy Obrońców Węg. Górki. Kto się będzie wstydził tym razem? Ta firma co wykonuje tą inwestycję jest już chyba Wójtowi znana oczywiście ze złej strony. Wykonywali prawdopodobnie remont ulicy mjr. Kazimierza Czarkowskiego.
PS. a za błoto po rekonstrukcji kto się będzie wstydził ?? Każdemu gościowi będzie przekazane „słuchaj chłopie tydzień temu była rekonstrukcja i mamy niezłe bagno” ;-)))) pozdrawiam
Problemy związane z zanieczyszczeniem środowiska należy kierować do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska. Tylko ta instytucja jest władna badać poziom zanieczyszczenia atmosfery i w razie przekroczeń nakładanie stosownych sankcji.
Koszenie rowu drogi powiatowej wykonujemy gdyż nasze monity w tym względzie pozostają bez efektu. Powiat a w szczególności zarządca drogi czyli Powiatowy Zarząd Dróg działa opieszale o czym niejednokrotnie pisałem na tej stronie internetowej. Zresztą budowa chodnika o której Pan wspomina to też inwestycja Powiatowa . A firma która ten chodnik wykonuje to jakieś wielkie nieporozumienie.
Witam Szanownego Wójta.
Mam pytanie dotyczące zapisów w Planach zagospodarowania przestrzennego, odnoszącyc się do jednego z parametrów technicznych budynków. Mianowicie w planach określono, że kąt nachylenia dachu powinien mieścić się w granicach 37-45 stopni. Zwłaszcza moje wątpliwości budzi ten niższy parametr (37 – nie występujący w żadnej z sąsiednich gmin). Dla porównania: Radziechowy Wieprz 25-50; Jeleśnia 35-50; Ujsoły 35-45; Milówka 30-45; Istebna 35-45; Rajcza 30-45. Wydawać się może, że problem 2 lub 7 stopni to nic wielkiego. Nie jest to jednak prawda. Znaczna część projektów gotowych, zwłaszcza domów parterowych i małych a więc tańszych w budowie, ma zaprojektowane dachy o kącie nachylenia 30 stopni. Oczywiście w ramach adaptacji projektu można dokonać zmian w projekcie jednak wiąże się to dla inwestora z dosyć znacznymi kosztami (architekt, materiały). W przypadku zmiany kąta nachylenia dachu, zmienia się geometria więźby dachowej, obciążenie elementów więźby, a także elementów konstrukcyjnych, na których dach się opiera (ściany, słupy, podciągi) – konieczne jest sprawdzenie i przeliczenie lub przeprojektowanie tych elementów. Zmienia się również wygląd budynku oraz jego wysokość i kubatura pomieszczeń na poddaszu co oznacza konieczność przeliczenia na nowo zapotrzebowania na ciepło i doboru grzejników.
Dlatego wydaje mi się, że należy podjąć działania mające na celu dokonanie stosownych zmian w MPZP. Proponuję wzorować się na gminach Milówka i Rajcza (kąt nachylenia dachu 30-45) gdyż w tych gminach warunki klimatyczne (opady deszczu i śniegu, wiatry), które oddziaływają na konstrukcję dachu są podobne do występujących u nas. Zmiana ta będzie na pewno korzystna dla przyszłych inwestorów, również w aspekcie finansowym.
Pozdrawiam
Raptor
Panie Wójcie, przedsięwzięcie rozbudowy przedszkola i biblioteki w Żabnicy jak najbardziej trafione. Jednak widząc jak prace są realizowane nasuwają się pewne uwagi dotyczące zagospodarowania terenu pomiędzy nowo dobudowaną częścią przedszkola a siłownią.: dlaczego w tym miejscu nie można było zrobić parkingu? Dzisiaj odbyło się rozpoczęcie roku szkolnego i przedszkolnego, możliwość zaparkowania samochodu zerowa. Zablokowany zarówno wjazd jak i wyjazd z ulicy Szkolnej. Koszmar, a co będzie w zimie?
Teren między przedszkolem a siłownią będzie zagospodarowany rekreacyjnie . Stosowny projekt już został opracowany i zaakceptowany. Obecnie trwają prace związane z pozyskaniem środków finansowych .
Plan zagospodarowania przestrzennego jest prawem lokalnym nad ,którym przez szereg miesięcy pracowali radni , pracownicy urzędu , firmy z zakresu planowania przestrzennego itp. Plan ten został poddany szerokiej konsultacji społecznej . Opiniowały go liczne instytucje . Wszelkie uwagi , zastrzeżenia czy protesty były wnikliwie analizowane i rozpatrywane. I w końcu plan został przyjęty przez Radę Gminy. Prywatnie Panu powiem , że mnie osobiście też pewne zapisy tego planu nie odpowiadają ale jakie mamy gwarancje , że kosztowna zmiana to zmieni. Prawo miejscowe , tak jak każde prawo jet obowiązujące niezależnie od tego jakie są nasze subiektywne odczucia.
Panie Wójcie,kto w Naszej Gminie jest odpowiedzialny za rekrutacje dzieci do publicznych przedszkoli? Czy ktoś z Urzędu Gminy ma nadzór nad komisjami rekrutacyjnymi? Wiadomo liczba w miejsc w poszczególnych przedszkolach jest ograniczona, kryteria każdy rodzic zna,ale to co się widzi w placówkach przeraża niektórych rodziców. Pierwszeństwo przyjęć mają dzieci rodziców samotnie ich wychowujących oraz w przypadku gdy obydwoje rodziców pracuje. To jest zrozumiałe, ale dlaczego do przedszkoli przyjęte są dzieci których tylko jeden rodzic pracuje, matki siedzą w domu zajmująć się młodszymi dziećmi, do pracy nawet nie myślą pójść. Tak to już jest gdy ma się znajomych lub rodzinę pracującą w takich placówkach. Wtedy można załatwić wszystko!Są matki które czekają na miejsce w przedszkolu, bo już mają potwierdzoną możliwość zatrudnienia, a miejsc brak. W taki sposób z bezrobociem nie wygramy! Może ktoś by się tym zainteresował?
Pozdrawiam!
Rekrutację dzieci do przedszkoli publicznych prowadzi komisja powołana i pracująca w oparciu o zapisy ustawy . Wszystkie dzieci objęte obowiązkiem przedszkolnym zostały przyjęte . Ilość miejsc w przedszkolach publicznych i niepublicznych w gminie Węgierska Górka w pełni zabezpiecza potrzeby rodziców i dzieci w tym względzie. Może się zdarzyć , że któreś dziecko nie zostanie przyjęte w swojej miejscowości ale dostaje propozycje przyjęcia do innego przedszkola z terenu gminy Węgierska Górka.
Dziękuje za odpowiedź,rozumiem że mówi Pan o dzieciach 5,6-letnich,a co z 3,4-latkami? W Gminie jest mnóstwo takich dzieci dla których miejsc w przedszkolach nie wystarczyło!
Dzieci 5,6 letnie zostały przyjęte wszystkie bo taki jest obowiązek Gminy . Natomiast jeżeli chodzi o dzieci 3i4 letnie , 10 dzieci nie zostało przyjętych do przedszkoli , które wskazali rodzice , ale tym rodzicom zaproponowano przyjęcie dziecka do innego przedszkola np. na Małym Ciscu.
Panie Wójcie, jeśli można, to ja również zwrócę się z prośbą -powiedzmy- „drogową”. Nowy właściciel karczmy „Pod Niedźwiedziem” coraz śmielej wykorzystuje ul. Parkową jako skład materiałów, gruzu i ogólnie plac manewrowy. Jeśli dodać do tego samochody jego pracowników/wykonawców zaparkowane „byle bliżej” zaczyna się robić powoli problem z przejazdem, a przede wszystkim bezpiecznym przejściem również przez dzieci. A swoją drogą: czy istnieje jakaś koncepcja rozwiązania przez niego problemu parkowania samochodów przez gości lokalu? Kilkanaście dni temu w sobotnio-niedzielne popołudnie zaparkowane po obu stronach ul. Parkowej samochody i inne, koczujące w poszukiwaniu miejsca zupełnie zablokowały przejście o przejeździe nie wspominając.
Panie Wójcie, czy z problemem „adaptacji na cele prywatne” ul Parkowej przez właściciela karczmy naprawdę nic nie da się zrobić- prawie 3 miesiące to myślę wystarczająco dużo czasu na reakcję (a jest coraz gorzej) i odpowiedź co nas-mieszkańców ulicy-czeka dalej, czyżby nieustanny slalom między byle jak zaparkowanymi samochodami i wyczekiwanie, aż ktoś raczy się odsunąć z (prywatnej?)jezdni?
Dlatego jeszcze raz proszę o doprowadzenie do udrożnienia i posprzątania jezdni z błota oraz o zapobieżenie wykorzystania ul Parkowej w przyszłości jako parking. Na potwierdzenie obaw dodam, że nad wyjazdem z karczmy w ul. Parkową wisiał (odsunięty z powodu robót) baner, kierujący samochody na parking w w/w ulicę- gdzie???
Została przeprowadzona rozmowa z właścicielami lokalu , którzy obiecali , że doprowadzą ten odcinek drogi do normalnego funkcjonowania . Mam nadzieję ,że sytuacja się poprawi , aczkolwiek prace inwestycyjne , które tam są prowadzone mogą stwarzać pewne krótkotrwałe problemy.